April månad har varit en händelserik månad för oss på Labified. Främst för att vi bestämde att vi skulle förändra vår grafiska identitet. Ett teamarbete som engagerade alla i hela bolaget och vi alla var med och bidrog på ett eller annat sätt. Nu när jag tittar på resultatet kan jag inget annat än att känna mig stolt över vad vi har skapat. Det känns genuint och värdefullt. Går att läsa mer om detta här.
SEO & Google Ads
Vi bestämde också oss för att satsa mer på vår onlinemarknadsföring under april än vad vi tidigare gjort. Helt enkelt, leva som vi lär. Främst har vi stärkt vår sökordsoptimering, även kallat SEO på hemsidan, via den nya grafiska identitet vi skapat. Vi har även genom våra Google ads satsning nått ut till ungefär dubbelt så många fler potentiella kunder än innan vi satsade, något vi vill växa ytterligare. Frågan vi ställde oss var; – Vad kostar en anställd säljare och vad genererar den individen, kontra att lägga motsvarade budget på onlinemarknadsföring? Detta är en fråga fler företag bör ställa sig.
Leveranser & nya kunder
Vi har haft äran att leverera flertalet kundleveranser och välkomna ett helt gäng med nya kunder under månaden. Vi är otroligt stolta och glada över all positiv feedback. Det tänder bara fler gnistor inom oss! Det är alltid roligt med nya förtroende och till våra nytillkomna kunder önskar jag er varmt välkommen till oss på Labified! Under månaden har vi arbetat hårt med att utveckla och effektivisera vår leveransmodell. Kommande kunder kommer bli de första kunder som får ta del av vårt helt nya välkomstbrev. Syftet är att skapa en tydlighet kring leveransprocessen, något som vi också förtydligat på vår hemsida, se länk.
Med vänlig hälsning,
Rasmus Monsen – VD